sukkerfri silkemyk havregrøt


Det skal ikke så mye til å pimpe opp den gode, gamle havregrøten. Jeg har mine perioder hvor jeg blir luta lei havregrøt, men jaggu så har jeg klart å få en stor elsk på det igjen. Det skulle heller ikke så mye til, bare ta havregrynen i blenderen før du begynner. Voila. 

Hvorfor det blir så spesielt godt av å blende havregrynen aner jeg ikke, men det gir en ekstra god smak. Helt nydelig. Her kommer min oppskrift, jeg må advare, jeg lager egentlig litt på slump, men dette er sånn ca-mål. 

Silkemyk havregrøt 

50-80 g Havregryn (blendes)
1 ss Linfrø
1 ss SukrinGold
Kanel
3-5 dl Ekstra lettmelk 

Tilsett alt i en kjele, hvis du ikke er vant med å lage havregrøt, ville jeg ikke tilsatt all melken og heller se an konsistens. Jeg liker min grøt ikke for tykk, og jeg må lage den med melk. Hvis du er en som liker din grøt med vann, så bytter du selvsagt melken med vann. Du må selvsagt ikke tilsette linfrø, men dette er så bra for fordøyelsen at det blir med min grøt hver eneste dag. Noen liker grøten sin med eggehvite, så hvis du ønsker å tilsette dette, så gjør du selvfølgelig det. 

Jeg syns dette like perfekt til frokost som til kvelden. Og jeg vil tro at barna vil elske denne havregrøten. Håper det vil smake. 




//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar