Påske nærmer seg




Ahh, hvor deilig skal ikke påsken bli? Helt nydelig og på et perfekt tidspunkt. Det kom plutselig over meg i dag at jeg må begynne å tenke på forberedelsene. Det eneste jeg kommer på er å male på egg og finne frem påskeegget til O. Ellers så må man jo koke litt egg med konditorfarge og ta litt konditorfarge i melken. Men hva annet kan man gjøre? Noen tips? 

Det nydelige med påsken er fargene. Det er starten på våren. Puselabber på kvistene, pastellfarger og tulipaner i mange farger. Så nydelig, så deilig. Solen titter mer og mer frem og jeg kan kjenne at den varmer igjennom vinduet og mot ansiktet. 

Når våren kommer så våkner jeg opp, som om dvalen endelig er over. Jeg får ny giv og et nytt ønske om å ivareta disse nyttårsforsettene man maser om hvert nyår. Jeg får lyst til å bytte ut de tykke genserne med ny garderobe, bytte ut de varme skoene med høye heler og få bort den tørre huden som vinteren har etterlatt seg på kroppen min. 

Jeg skal flørte med livet og forandre det som trengs å forandres. 

//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar