Nytt år, nye forsetter men hvordan opprettholde?


Snøen daler ned her jeg sitter, i store flak. Det legger seg som ett hvitt teppe og jeg håper det vil legge seg sikkelig denne gangen. Jeg vil på ski, jeg vil ake og jeg vil gjøre det med min sønn. Jeg vil ha kvalitetstid sammen med han ute i naturen, drikke kakao og spise klementin. Jeg vil på hytta. 

Jeg er nok ikke den med de beste vanene når det gjelder uteaktiviteter på vinteren, men jeg har alltid ett mål om å bli bedre. Så jeg gikk inn i det nye året med håp om at jeg skal bli bedre enn i fjor. Jeg har også andre mål, det virker som om de følger med meg hvert eneste år. Men jeg gir ikke opp. 

DER ligger første del av å skape en god vane. Du må ikke gi opp. Uansett hvor dårlig det har gått tidligere, så legger man det bak seg og går videre. "Gjort er gjort, og spist er spist" sier bamsefar så fint og det burde man ha med seg i det nye året. 

En av forsettene mine som følger med meg hvert eneste år er yoga. Jeg vet jeg blir bedre av det, jeg får sterkere og smidigere kropp, mindre vondt i ryggen og et sterkere hode som takler stress og uro mye bedre. Jeg blir en bedre utgave av meg selv med yoga. Jeg prøvde i høst og skape vanen, men den varte ikke lenge nok. Her må jeg gå hardere til verks, så hva med å kicke det nye året med en 30 days yoga-boost? Jeg syns det høres ut som en veldig god ide, så jeg skal gi det er forsøk. Min plan er som følgende: Sette av det samme tidspunktet hver eneste dag til yoga OG sette en alarm på telefonen slik at jeg blir får en påminner om dette når det skal skje. For at dette skal funke må jeg sette av et tidspunkt som jeg VET jeg alltid er tilgjengelig, altså på kvelden. Det kan ikke være for sent for da er sjansen stor for at jeg er for trøtt til å utøve. Jeg klarer dette, jeg SKAL. 

Men nå tilbake til deres vaner. Jeg har tidligere laget innlegg om vaner og helårskroppen. Det er perfekte tiden å ta disse frem igjen og la dere lese dette en gang til. Vaner og helårskroppen er det største fokuset om dagen og jeg vil mer enn gjerne hjelpe dere gjennom disse slik at du har verktøyet som skal til for å oppnå det du virkelig ønsker i 2016.

Innlegget om vaner kan du lese HER
Innlegget om helårskroppen kan du lese HER




Og med dette går jeg inn i 2016 med kaffekopp i hånden, et håp om et bedre år og et smil om  munnen. 

Godt nytt år til dere og jeg håper dere klarer alt dere ønsker og målene dere setter for 2016, det fortjener dere. 

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar