Eggesalat er julefavoritt


Hvert år blir det laget noen ting som gjør julen til det spesielle, og som påleggsalternativ lager jeg alltid eggesalat. Dette er min kjæres favoritt og den er en av mine også. Eggesalaten er enkel å lage og tar ikke lang tid. 

Oppskrift eggesalat
7 Egg
1 Pose majones lett
1 Beger cottage cheese lett
Purre
Salt

Begynn å koke eggene. Jeg syns de er perfekte etter 8 min (fra start og ikke fra kokepunktet). Mens eggene koker blander du majones og cottage cheese i en bolle og bland godt. Deretter tilsetter du purre etter ønske og salt etter ønske. Jeg liker masse purre i min eggesalat, men dette er helt opp til deg. Når eggene er ferdig kokte må de avkjøles i kaldt vann og deretter deles opp i passende biter. Jeg delte mitt egg i 4 båter og deretter hver båt i 4. Bland godt og smak til. Hvis den smaker for mye majones eller for mye cottage cheese, tilsetter du litt av den andre for å veie opp. 


Denne holder fint i en uke i kjøleskapet. 




Jeg håper eggesalaten faller i smak, som dere ser er dette veldig enkelt og veldig godt. Nå er det under 1 uke igjen til jul og jeg gleder meg så utrolig mye, gjør du? I går ble juletreet vårt satt opp og pyntet og det ble så fint. Det er ikke helt jul i huset før juletreet er på plass. Jeg trodde jeg skulle blitt ferdig med julegavene i uken som var, men den gang ei. I morgen er det første fridag på nesten 2 uker, og det ser ut til at jeg må bruke litt av den på å handle de siste julegavene. Ellers så skal helgen brukes på juleshow og det skal lages masse godt julegodteri. Dette er perfekt som en liten den al julegaven

Følg meg gjerne på instagram: sunnholdning
Kos dere
//Bettine//

1 kommentar:

  1. Holder seg aldri i kjøleskapet så lenge som en uke. Den er borte før det. Nam nam. Jeg pleier å ta noen klyper med reker for å piffe den opp

    SvarSlett