Nå kan jeg lukte desember


Desember er endelig her, for min del er det startsskuddet når julegateåpningen er, altså siste lørdag i november. Jeg føler at jeg allerede er for sent ute med alt, men i dag skal julekalenderen gjøres helt ferdig og julestjernene skal i vinduet. 





I feiring av siste julegateåpningen min sønn skal gå i, tenkte jeg å ta den helt ut denne gangen. Vi var fjøsnisser begge to og koste oss masse med nissegrøt, fakler, julesang og grantenning. 

Jeg har konkludert med at denne uken er uken hvor pepperkakebaking skal skje. Jeg har allerede bakt litt pepperkaker i år, men det var til bordkort på pinnekjøtt-middagen vi hadde for våre venner. Denne uken skal min sønn få lage, pynte og kose seg med pepperkaker. 



Utover dette så kan jeg vel si at jeg har jobbet stort sett hele tiden. Ikke hatt tid til å lage mat, ikke trent og sovner på sofaen så fort jeg får sjans. Jeg håper jeg får litt bedre tid denne uken til å blogge noe snadder til dere. Vurderer sterkt å lage noen sukkerfrie pepperkaker, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har klart å lage pepperkakedeig så jeg er litt skeptisk. Kanskje jeg skal prøve meg på noe annet isteden. Vel, det får tiden vise. Jeg avslutter dette innlegget med min ultimate top 5 julesanger som får en hver juleglad jente til å få topp julestemning. 

  1. Ella Fitzgerald - Have yourself a merry little christmas
  2. Dean Martin - White christmas
  3. Ella Fitzgerald - Winter wonderland
  4. The pogues  - Fairytale of New York
  5. Ella Fitzgerald - What are you doing new year´s eve
Ella Hvis du liker litt sånn type musikk i julen kan jeg anbefale Dean Martin sin "A winter romance", den får meg i julestemning med en gang. Hvis du har noen andre gode tips der ute, så kom gjerne med det. Jeg trenger litt påfyll i år. 

Ha en herlig mandag og en fantastisk førjulstid. Forresten, skal dere sende ut julekort i år? Jeg er litt usikker på om jeg skal gjøre dette i år eller ikke. 

//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar