Brownie-time


Her får dere en oppskrift på en saftig, herlig og snaksende god brownie. Den er sikkelig enkel å lage og tar ikke lang tid. Nydelig rett og slett. 

Jeg tror denne vil være perfekt for far i huset hvis du vil lage noe spesielt for han på farsdagen. Denne oppskriften er hentet fra passionforbaking.no. Jeg syns hun er herlig når det kommer til kaker. Hun får masse skryt av meg, alltid. Her kommer oppskriften. 



Oppskrift 
85g Smør
230g mørk 70% sjokolade
150g Sukker
2ss sterk kaffe
2 Egg
35g Hvetemel (eller annen type mel du måtte ønske)
135g Peanøtter 

Først må du finne frem en bolle og en kjele med vann. Du skal smelte smør med sjokolade over vannbad. Når sjokoladen er smeltet tar du i sukker og rør i noen minutter. Så tar du bollen ut av kjelen og tilsetter kaffe. Deretter skal du tilsette ett egg av gangen. Rør godt mellom hvert egg som puttes i. Nå du har gjort dette, tilsetter du hvetemel og til slutt peanøttene. Hell røren over i en form, jeg liker best at kaken er litt høy, så jeg valgte å ikke ha så stor form. 

Ovnen skal være forhåndsvarm på 175 grader og de skal stå i ca 25-30 minutter. Dette kommer helt an på hvor tykk brownien er. Jeg brukte en kniv for å sjekke ut kaken etter 25 minutter. Mine måtte stå i 30 minutter ca. 



Håper det vil smake
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar