Bananpannekaker - Enkle, sunne og med få ingredienser


Hei og en riktig god mandag. Det er så deilig å våkne opp til sol i november. Det er tåke på bakken, rim har satt seg på bilen og det smaker ekstra godt med en sunn og veldig enkel frokost. 

Som jeg har nevnt tidligere så har jeg litt vanskeligheter med å finne perfekt lunsj, det skal sies at det er slik med frokosten også. Når tiden strekker til pleier jeg å trene på morgenen før jobb (med unntak i dag). Når det er trening som står på planen før jobb, syns jeg at det enkleste er å lage en smoothie før jeg drar hjemmefra. Men jeg har jo dager hvor jeg har en smule bedre tid før jeg må ut av huset. OG da frister det med disse pannekakene. Siden jeg er så glad i å lage smoothie sørger jeg alltid for å ha banan i kjøleskapet. Ja, jeg har banan i kjøleskapet. De holder seg bedre og tiltrekker seg ikke disse irriterende bananfluene. Og en superenkel oppskrift skal du få av meg nå... 



Oppskrift bananpannekaker (til en person)
1 Banan
1 Egg
40g Havregryn
1 ts Bakepulver
Kanel

Og fremgangsmåten er super enkel.




Banan og egg i en blender, min banan var ikke så moden så en blender måtte til. La dette blende seg godt. Legg røra over i en dyp skål/tallerken og tilsette havregryn, bakepulver og kanel. Evt annet krydder du måtte ønske. 



La den svelle i noen minutter, mens du setter på stekeplaten. Jeg fikk 5 pannekaker ut av denne røra, de ble passe små vil jeg si. Passer perfekt til 1 person. Skal du lage til to må du doble størrelsen og se an havregryn. Jeg liker at røra er tykk når jeg steker den og tok i litt ekstra havregryn for å få ønsket konsistens. 



Næringsinnhold
Disse pannekakene inneholder ca 343 Kcal. Dette er en sunn og god frokost som vil holde deg mett lenge. I tillegg inneholder bananpannekakene også:

24 E% fett
57 E% karbohydrat
15 E% Protein
4 E% Kostfiber

Disse karbohydratene kommer som regel fra havregryn. Dette er de sunne karbohydratene og det beste du kan få i deg. Hvis du vil lese mer om hvorfor havregryn er så sunt for deg, kan du klikke inn på denne linken og lese mer. 

Jeg håper dere får en herlig dag og en fantastisk start på dagen. Når skal jeg lage smoothie, ta med meg kamera og ta litt bilder i skogen før jeg skal på jobb. Jeg har et håp om at tåken fortsatt er her og kulden ikke har blitt borte. På vei til jobb er det et fantastisk vann som jeg vet vil bli herlig på bilder. Ha en riktig så  fin dag. 


//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar