Lunsj, lunsj og atter lunsj.


Forje uke klarte jeg overhode ikke lunsj. Jeg er på jobb kl 10.00 og er ferdig kl. 17.00. Jeg har lite tid på morgenen og det er rett og slett fordi jeg har en sønn som skal i barnehagen og jeg trener før jobb. Jeg er ikke i en vane enda med tanke på stress/planlegge/kjøpe inn/ha med lunsj på jobb og det er frustrerende. Det har endt med at jeg måtte raske med meg noe på butikken. Det har blitt til at jeg har kjøpt banan, 14 gresk joghurt, mandler, speltlomper og kalkunpålegg. Det er ikke næring nok og jeg holder meg ikke mett. Flaut å si dette, men det har vært en dag hvor jeg bare spise en banan hele den dagen og jeg trodde jeg skulle svime av. 

Men jeg tar tak i problemet, sånn kan jeg ikke ha det. Jeg begynte å google og har dere sett hva man finner? Jo, tidskrevende og vakre lunsjer for en som tydeligvis har masse tid. Jeg ble mer og mer frustrert og tenker at dette går jo ikke an. Det må da finnes raske lunsjer som er sunt, billig og godt? 

Så, i morgen skal jeg ha med meg dette til lunsj: 



Kjøleskapsgrøt. Det lages kvelden før, og det lages kjapt og det er bare å få det med seg i bilen. Herlig. Med litt hakkede mandler til blir dette helt fantastisk. 

Et annet alternativ jeg har kommet med er å kjøpe inn en bøtte med gresk joghurt å ha på jobben. Jeg har alltids noe hjemmelaget müsli liggende, så jeg kan toppe gresk joghurt med müsli og litt herlig honning. 




Hva med å prøve seg på å lage litt ekstra middag å ha med seg dette? Noen ganger vil det funke, men andre ganger ikke. Altså, den vil ikke være en sikker lunsj. 

Som jeg skrev tidligere så har jeg kjøpt speltlomper og kalkunpålegg. Dette vil funke perfekt hvis jeg klarer å ha med meg en avocado og oppskåret paprika, evt gulrot i strimler. Dette er ting som alltid er i kjøleskapet og er enkelt å kunne forberede i stor hast. 

Jeg trodde faktisk at det skulle være enkelt å finne lunsj til å ha med på jobb, men jeg innser at det må planlegging til for at det skal blir bra. Næringsrik lunsj er så utrolig viktig for meg og jeg ønsker i tillegg at det skal smake godt. 

Det jeg har funnet funker perfekt for meg er å ha smoothie til frokost. Det er kjapt å lage og jeg kan bare ta den med meg uten å måtte spise den før jeg skal ut av døra. 

Når jeg ser over så vet jeg ikke helt hva dette innlegget skal gi dere lesere. Det eneste jeg vet er at jeg forstår at lunsj på jobb/skole er vanskelig.  Det å google gjør det ikke noe bedre, fordi alternativene er ikke noe gunstig når man har dårlig tid. Jeg tror at hvis du planlegger dette litt for deg selv, sett deg ned å finn ut hva du har tid til, hva du liker å spise og hva du hat tilgang til på jobb/skole. Jeg vet at jeg har tilgang til kjøleskap og micro på jobb og kan ta utgangspunkt i dette. Om dette var til noe hjelp for dere aner jeg ikke, men lunsj-innlegg vil fortsette når jeg har fått til teken på dette i hverdagen. 

Ha en herlig og fantastisk mandag.
//Bettine//


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar