Vafler og smoothie


Det er torsdag, det ble ikke ordentlig middag på oss og jeg tror O er utrolig glad for det. Han fikk nemlig det beste han visste til middag/kveldsmat, vafler og smoothie. Jeg trenger flere smoothie-oppskrifter her inne, så her kommer en til. 
Jeg trenger at smoothie er av ingredienser jeg faktisk pleier å ha i kjøleskskapet/fryser, kjapt å lage, metter og smaker sikkelig godt. Jeg kan gjerne lage en grønn smoothie fra tid til annen, men det er ikke ofte jeg har spinat og eple i huset og dermed blir det glemt. Under bildene ligger min oppskrift jeg oftest lager.





Smoothie 2 personer
1 Banan
Liten neve blåbær (frossen)
Stor neve bringebær (frossen)
2-3 dl yoghurt m/ vaniljesmak
3 ss Havregryn
Vann til passe konsistens

Alt blades i en blender og kjøres til havregryn er knust ordentlig. Nytes med en gang. Hvis du ønsker kan du tilsette isbiter også. 



Jeg kan helt ærlig påstå at vi ikke har brød eller knekkebrød i huset lenger. Jeg har byttet alt dette ut til fordel for disse rundstykkene og disse vaflene isteden. Jeg kan legge til at vi ikke spiste så mye brød/knekkebrød i utgangspunktet så det var ikke vanskelig i utgangspunktet. I et innlegg senere kan jeg skrive ned en liste på det jeg ALLTID har i kjøleskapet. Det er en grei liste og jeg kan love deg at det kommer mye godt ut av de ingrediensene også. 




Ha en god torsdags kveld og en herlig start på fredag morgen. Kanskje det blir en smoothie på deg på vei til jobb?
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar