The breakfast lover


For den som har fulgt meg lenge har nok innsett at jeg legger ut mye oppskrifter på frokost.  Jeg elsker en god start på dagen, det skal være næringsrikt, holde seg lenge mett og selvsakt smake himmelsk. Det er i helgene jeg får tid til å lage god frokost og jeg lar meg lett inspirere av inspobilder. 

I dag har jeg laget en samling av frokoster som inspirerer meg til å kose meg ekstra i helgen vell som i uken. Jeg er den ekte BREAKFAST LOVER, er du? 
Siden det er søndag i dag og planlegging av uken står for tur (ihvertfall for min del), legger jeg ut litt linker til frokoster jeg har lagt ut her inne. Kanskje det inspirerer dere til å lage gode og sunne frokoster til deg og din familie denne uken. 


Vafler med gulrot og mandler er et godt tips fra meg. OG her kommer et godt tips: Lag røren kvelden før, hell den over i en stor flaske og legg i kjøleskapet. Da har du enkel frokost 2 dager frem i tid. Ja, 2 dager. Vaffelrøre holder lett så lenge og du sparer masse tid om morgenen. 


Byggrynsgrøt er også et tips du kan lage kvelden før, lag masse og så har du frokost 2 dager fremover. Det tar litt tid å lage, men det smaker så utrolig godt, dette er sunt og holder deg lenge mett. Dette er også en frokost du kan ta med deg hvis du ikke rekker å spise hjemme. 


Disse rundstykkene er utrolig enkle, har få ingredienser og tar ikke lang tid å lage. Disse er utrolig gode og jeg kan helt ærlig si at jeg har kuttet helt å kjøpe brød/knekkebrød til fordel for disse i hverdagen. Dette er en oppskrift basert på havregryn, eggehvite og mager kesam, enkelt greit og godt.


Spinatpannekaker er også et godt tips, disse smaker utrolig godt og det passer godt når du har god tid om morgenen. Har du ikke smakt disse vet du hva som burde bli en frokost den kommende uken. 

Ellers så går jeg for en enkel havregrøt, smoothie eller gresk yoghurt med havregryn og bær om morgenen. 

Håper dette var et inspirerende innlegg for dere og husk at frokost gjør at kroppen går ut av nattens faste og starter forbrenningen i kroppen. Jo sendere du spiser frokost, jo mindre forbrenner du i løpet av en dag. 

Ha en herlig søndag og en god start på uken i morgen  
                                                              //Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar