Sukkerfri vaniljesukker


Vanilje, jeg er storfan. Alt jeg kan tilsette vanilje i elsker jeg. Dessert, kaker, vafler osv. Helt himmelsk med en god smak av vanilje. Etter å ha sluttet med vaniljesukker i havregrøten min har det vært et savn der. Jeg kan nesten ikke leve uten. Så i dag lagde jeg en krukke med sukkerfri vaniljesukker

Dette er noe av det enkleste jeg har laget. Du er ferdig på maks 3 minutter og den holder seg opptil 6 mnd i en tett boks/glass. 

Oppskrift
2dl Sukrin
1 Vaniljestang

Tilsett sukker i en blender. Skrap ut frøene fra vaniljen og tilsette i sukkeret. Skjær av endene på vaniljestangen. Skjær vaniljestangen i litt mindre biter (6-8 biter) og tilsett det også i blenderen. Kjør blenderen til vaniljestangen er knust helt opp. Sukrinet vil ende opp med å bli samme konsistens som vaniljesukker du får kjøpt i butikken. 



TATA, så var du ferdig og er klar til å nytes. I morgen kommer en oppskrift som du kan bruke vaniljesukret til. Jeg har laget det i dag, men den burde stå over natten for å bli helt stiv og klar til bruk. Gled deg, dette kommer til å smake fantatsisk. 

//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar