Det man har i kjøleskapet-middag


Jeg håper dere har hatt en ufattelig fin sommer. Jeg har ihvertfall kost meg masse. Sommeren er virkelig min store favoritt og selv om jeg hadde en plan om å lage masse god og sunn kosemat å vise dere, ble det ikke slik. Jeg blir litt matlei på sommeren. Det endte med at vi spise det vi hadde i kjøleskapet/impuls-middag og det smakte alltid godt. 


VELKOMMEN RUTINER. Jeg tror jeg har klart å ikke gå opp i vekt i sommer, men muskelmassen er betydelig mindre! Nå er hverdagen her og jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til til å komme igang med trening- og matrutiner. Hverdagen hadde vært enda bedre med en jobb å gå til, men jeg håper virkelig at det endrer seg fort som mulig (ser etter jobb i vestfold, buskerdu, oslo-området hvis du vet om en spennende utfordring)

Uansett, tilbake til middagen. Jeg kom hjem etter mange uker borte fra leiligheten og til et tomt kjøleskap. Fylte opp kjøleskapet, men følte allikevel at jeg ikke hadde noe middag til min store overraskelse. Så det ble en middag med det jeg hadde. 

Jeg elsker å lage middag som man kan forandre fra gang til gang. Du kan bruke akkurat det du ønsker og krydre/smake det til akkurat slik du vil. 



Oppskrift til 1 person
egg-nudler grov
1 Kyllingfilet
Brokkoli
1 Gulrot
Sopp
2-3 ss Mager kesam

Kok opp nudler som anvist på pakken. Her kan du bruke all type spagetti, evt ris også. Stek kylling, og deretter woker du grønnsakene. Bland alt sammen med nudlene og tilsett mager kesam. Her å du se an hvor mye du vil trenge. Hvis du har sitron i kjøleskapet ville jeg tilsatt dette også, endten når du steker kyillingen eller til slutt. Du kan også smake til med chili og hvitløk, friske urter, salt og pepper. Jeg toppet min med supersterk chilisaus. 

Oppsummering fra denne oppskriften er at hvis du har en form for karbohydrater, mager kesam og grønnsaker da kommer du veldig langt til en rask og god middag. 


I og med at rutinene er tilbake, ser jeg også på hvordan denne bloggen skal se ut fremover. Jeg håper at hvis du har noen tanker og ønsker så skriver du de til meg. Er det noe du vil ha mer av, mindre av, eller rett og slett mangler? Skriv det ned, tar ca 1 min av din tid og betyr ufattelig mye for meg. 

Pss: Hvis du følger meg på bloglovin vil du alltid få lest innleggene mine med en gang. Du kan legge til meg på høyre side av denne blogge


Håper du koser deg videre om du fortsatt har sommerferie eller ei. Du fortjerer det  
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar