Juni


Er det noen flere enn meg som syns det er rart at vi allerede er ferdig med juni? Det er 5 juli og jeg klarer ikke helt å ta følge. Juni har vært helt fantatsisk, selv om været kunne vist sin beste side litt mer enn det den gjorde.

Jeg har gått igjennom innleggene i juni og syns det var mye godt som vi kan ta med oss ut i juli. Derfor får dere nå en liten samling av det som ble laget. Det er for det meste enkle middager og sikkelig kosemat. Det som går igjen i alt som er laget i juni er at det er utrolig enkelt, har få råvarer og lite tidskrevende. Akkurat sånn vi liker det i sommermånedene. 


Jeg startet Juni med denne super enkle thai-oppskriften. Dette er verdens enkleste oppskrift, du bruker det du har i kjøleskapet og dette kan bli sikkelig sterkt. Denne blir fortsatt spist minst 1 gang i uken og jeg er ikke lei. Oppskriften finner du her.


Neste oppskrift ble en enkelt spinat- og brokkolisuppe. Supper er ikke så dumt å lage litt ekstra av på kvelden, slik at man har en god lunsj dagen etter. Mulig at suppe ikke passer helt i sommervarmen, men på dager med mye regn kan dette passe perfekt. Oppskriften ligger her.


Sunn saftis til barna er nesten et must å ha i fryseren. Jeg lagde min av smoothie og min sønn elsket den. Med konstant mas om is hver dag har jeg alltid disse på lur. Å gi is til barna med god samvittighet gjør både mor og barn ganske glade. Oppsrkift finnes her.


Lemon curd har jeg enda i kjøleskapet og jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å sørge for å ha denne i kjøleskapet i hele sommer. Den passer jo til alt, ikke minst til frokost. Den er sukkerfri og full av smak. Helt nydelig. Helt nydelig. Lag denne og nyt lemon curd.


Er du som meg å elsker å ha laks på grillen? Hvis du skal ha laks til middag, om det er på grillen eller i ovnen så får du et supert tips av meg. Sikkelig enkelt, sunt og helt supert hvis middagen skal være raskt ferdig. Her finner du oppskriften.


Jeg er og forblir et cookiemonster. I dette innelgget får du både standard oppskrift og en sunnere versjon av cookieoppskriften jeg elsker å lage. Denne oppskriften imponerer du med.


Enda en oppskrift på is ble laget, denne gang en fløteis med smak av jordbær og hakket sjokoalde. Denne ser ikke bare himmelsk ut, den smaker også helt fantatsisk. 



Og sist men ikke minst så kunne du leste om barnebursdag i juni. Jeg skrev masse gode tips til deg som skal planlegge en barnebursdag. Sunt og billig er stikkord i dette innlegget. Barna elsket marsmellowsene og vannmelonen og det var det enkleste i verden å lage. Innlegget finner du her

Jeg takker atter igjen for juni og gleder meg til å begynne på juli. Jeg har allerede noen tanker om hva som skal lages, men mye skjer litt på sparket. Når inspirasjon inntreffer blir det som regel laget. Hvis du har noen ønsker eller tanker, kom med dem

Håper juni behandler deg fantatsisk flott og ikke minst nyt solen, du trenger D vitaminene solen gir. 
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar