Thai-middag på 1-2-3

God kveld og god mandag. Dagens oppskrift er en utrolig enkel og sunn thai-middag som er laget på 1-2-3. Jeg elsker thai-mat og jeg elsker at det går fort å lage. Dette er middagen jeg gjennomsnittlig lager 1 gang i uken og det er ikke uten grunn. 

Det som er så utrolig flott med denne oppskriften er at du i utgangspunktet trenger grønnsaker (putt i det du liker og det du har) kylling eller svin, kokosmelk og red curry paste. Den jeg lagde i dag ser slik ut: 

Oppskrift 1 person
Kutt opp tilsammen ca 350 g grønnsaker, jeg brukte:
Gulrot
Paprika
Sopp
Brokkoli 
Løk

1 Kyllingfilet
ca 200g Kokosmelk
1-2 ts Red curry paste

Begynn med å del opp grønnsaker og kjøtt. Stek kylling først, jeg stekte kyllingen i litt rapsolje og litt vann. Ta kyllingen i en bolle og wok grønnsakene. Her brukte jeg litt rapsolje og litt vann. Ikke la dette bli godt stekt men grønnsakene skal være crispi. Tilsett kyllingen i grønnsaksblandingen og tilsett kokosmelken og red curry paste. Jeg ville begynt med 1 ts paste og smak deg til om du trenger mer. Jeg elsker sterk mat så her er jeg raus. La dette småkoke i noen minutter og vips så har du nydelig middag. 


Næringsinnhold
Innholdet i denne med de grønnsakene jeg valgte, kom hele retten på 490 Kcal. I tillegg inneholder denne retten: 

32 E% Fett
13 E% Karbohydrat
50 E% Protein
5 E% Kostfiber



Denne middagen er utrolig smakfull og du kan ha ris eller nudler ved siden av denne retten hvis det er ønskelig. Jeg velger som regel å ikke ha noe ved siden av, men det er bare fordi jeg vil ha mer av det "gode" isteden. Smak og behag egentlig. 

//Bettine//


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar