Laks-tips


Mens laksen står i ovnen, kommer jeg med et utrolig bra tips til dere. Jeg elsker laks, men har sett meg lei av å ha grønnsaker og laks i folie. Her kommer et utrolig sunt og godt tips fra meg. 
Til 1 person trenger du: 
1 Laksebit
3 Frosne spinatkuler
3 ts Mager kesam

Vel, det sier seg vel egentlig selv hva du skal gjøre, men her kommer en beskrivelse uansett. Legg laksen på folien, topp med 3 spinatkuler og mager kesam på toppen. Brett folien og sett i ovnen. Jeg har vel min laks i ovnen i ca 15-20 minutter på ca 200 grader. 



Jeg serverte laksen med bare brokkolimos. Det var trolig godt. Kort oppskrift på den også: 

1 Brokkoli
Mager kesamn
Litt salt

Kok opp brokkoli (med stilken). Når den er ferdig moser du brokkolien, jeg vurderer stavmikser neste gang jeg skal lage dette. Tilsett mager kesam, jeg hadde sikkert oppi 4-5 ss. Tilsett litt salt og la dette få litt varme før du serverer.


Håper dere har hatt en strålende kveld, her har vi vært på sjørøverfestival og sønn har feriet 5-årsdagen med barnehagen. Full helg med andre ord. Nyt søndagen.
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar