Hjemmelaget saftis til barn


Sommeren er endelig her og siden solen titter frem ca hver dag kommer også spørsmålet fra min sønn: "Kan jeg få is?" Og hver dag sier jeg det samme: "Ikke i dag vennen min. Det er ikke helg enda". Jeg bestemte meg for at dette må jeg få gjort noe med, det må finnes en måte slik at han kan få en is når varmen virkelig steker og jeg har god samvittighet. Det er jo enklere enn man tror. Sønnen min er snart 5 år og bare is er is på pinne er han strålende fornøyd. 

Oppskrift
2 Bananer
Liten neve bringebær
1 Beger med joghurt av eget ønske (jeg brukte blåbær)

Finn frem en blender og tilsett alt sammen. Kjør blandingen til den er glatt og fin. Dette holder til litt over 6 små "is-kopper". 

Her er det bare fantasien som stopper. Har du smoothie til overs, så frys det i "is-kopper" og du eller dine barn blir utrolig fornøyd i denne varmen. Du kan tilsette hva du enn ønsker. Sønnen min får frukt/bær hver dag her hjemme, så nå kan han heller få det i form av is isteden. Vinn/vinn situasjon vil jeg kalle dette. 




Fyll opp fryseren med deilig is i sommer og ha super god samvittighet
//Bettine//

3 kommentarer:

  1. prøvde en i går den var himmelsk barna ga meg hundre kroner hver fordi jeg lagde den til di

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååå, så fantastisk å høre :D
      Alt som er enkelt og blir en hit hos barna er absolutt verdt å ta med seg videre, små gleder :D

      Håper du har hatt en fin jul og nyttår
      Bettine

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett