Å mestre i hverdagen

Etter gårsdagens innlegg må jeg nesten fortelle dere hva som skjedde i dag. Jeg bor i en by som består av et gigantisk fjell. Jeg bor under fjellet og barnehagen til sønn er på toppen av dette fjellet. Hver morgen ser helt lik ut, jeg stresser ut av døren med sønn fordi klokken er blitt alt for mye. Vi kjører alltid opp til barnehagen. Men i dag skulle det bli litt annerledes. 

Sønn på 4 år spurte om vi ikke kunne gå opp til barnehagen, jeg kikket forundret på han og funderte på om han kom til å klare å gå hele den veien. Jeg bestemte meg for at vi skulle prøve. Solen skinte så dette måtte bare bli en koselig tur å gå. 

Og for en tur vi fikk. Jeg er impontert over å si at bena til min 4-åring klarte hele veien, jeg gikk på trening og hadde kondisjon og fikk en fantatsisk tur hjem med musikk på ørene. 

På vei hjem fikk jeg en fantatsisk følelse av å meste denne morgenen. Jeg hadde fått ekstra kvalitetstid med sønn, brukt kroppen mer enn planlagt, sønn var stolt over å klare å gå hele veien og jeg ble ekstra blid fordi solen varmet i ansiktet mitt. 


 Så jeg tar med meg denne følelsen og vet at hvis det er sol ute og sønn vil gå til barnehagen så skal vi gjøre det. Dette vil jeg ha mer av. 

Har du opplevd mestring i dag, og har du lyst til å fortelle hva dette er. Det hadde vært utrolig koselig å samle disse mestringene i et innlegg slik at det kan inspirere den som leser dette. Å føle på positive ting er noe vi virkelig trenger mer av i hverdagen og hvis et slikt innlegg kan hjelpe den som leser, er det virkelig verdt det 

//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar