Rundt spisebordet

Som en stor interiørfan og matglad person er spiseplassen et himmelsk sted! Hver dag dekkes det til meg og min sønn og hver dag kan jeg sette meg ned med ro i magen og spise middag. 


Spiseplassen er virkelig et sted jeg trives godt. Det er der de gode samtalene mellom meg og min sønn skjer. Selv om han er utrolig kresen og jeg insisterer på at han må smake først før han kan si at han ikke liker det, så føler jeg selv at jeg klarer å skape en ro rundt spisebordet. Altså, jeg må si at minst 1 gang under middagen er det en kamp om å få han til å smake, så det er ikke så rolig rundt bordet! Men jeg prøver så godt jeg kan. 



Jeg tror at de fleste ganger så er det enkleste ofte det beste, så spisebrikker, middagstallerkner og bestikk er fra IKEA. (Kan også nevne at bordet også er fra ikea). Jeg har valgt å ha enkel dekorasjon på bordet med eføy og rosene jeg fikk av min kjære til bursdagen min. Jeg har virkelig innsett den siste mnd at planter gjør mye med et hjem. Jeg har lenge ikke hatt planter, men nå er trenden snudd i dette hjemmet.  LOVE IT





Jeg er utrolig opptatt av ro rundt spisebordet, spesielt med barn tilstede. Det er rundt borde de lærer å smake på mat, like mat og nyte mat. Det er der vi får vite om dagen til den lille, der ting blir spurt om og blir fundert på. Det er rundt bordet jeg får ordentlig øyekontakt med han og ikke minst der jeg kan vie 100% av min oppmerksomhet uten at noe annet forstyrrer. 

Mitt tips til dere er neste gang du skal spise middag med din famile, tenk på hvordan dere har det og kan det evt bli bedre til fordel for dine barn? Og ikke minst, har du med deg telefonen din til spsiebordet?


Håper du får et fint måltid neste gang du skal spise

//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar