Nytt år og smoothie til frokost


Jeg starter året like herlig med håp om ett bedre år enn det forje. Men i 2015 skal jeg gjøre  det utrolig enkelt: utforske ny mat, få bedre spisevaner og delta i et maraton i 2015. Jeg har ikke satt opp at jeg skal fullføre 42 km, men delta. Hvor lang jeg klarer å løpe er et annet spørsmål, men egentlig ikke så viktig ett. Jeg håper dere der ute har satt dere enkle mål dette året, slik at sjansen er større for at det klarer å gjennomføres. Begyn i det enkle og utvikle det igjennom året er mitt tips. 
Det sies at det tar 21 dager å skape en vane, men hva om de er for store? Bare du vet hva du klarer og er i stand til å gjøre, ingen andre. Da er det din oppgave å sette realistiske mål, heller for små enn for store, med et håp om at i slutten av 2015 har du klart det du drømmer om. 


Nå til dagens oppskrift. Jeg var så utrolig heldig denne julen at jeg fikk en Bosh kjøkkenmaskin med utstyr. Deriblant en blender. Så i januar har jeg utforsket litt med forskjellige smoothier. Jeg har klart å finne en oppskrift jeg mener er en virkelig sunn start på dagen og med få kalorier. 

Oppskrift 2 personer

150 g Frosne jordbær
30g Frosne blåbær
1/2 Avocado (ca 60g)
1/2 Banan (ca 70g)
1 ss Havregryn
1 ss Linfrø
1 Beger Yoplait duble 0% vanilje 
2 dl Friskpresset eplejuice 

Når jeg blader dette sammen, tar jeg de frosne bærene i litt etter litt, slik at jeg er sikker på at bærene knuses ordentlig. 
Denne blandingen er på ca 600g. 


Næringsinnold
1 posjon (300g) smoothie inneholder

217 Kcal
16,5g Fett (34 E%)
56,5g Karbohydrat (52E%)
3,8g Sukker
10,3g Kostfiber (5E%)
9,8g Protein (9E%)

Innholdet i denne smoothien er en god fordeling av alle næringsstoffene vi er nødt å få i oss, og vil egne seg perfekt til en frokost. 


Jeg anbefaler å prøve denne en dag, den smaker virkelig godt!
Godt nytt år til dere alle. 

//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar