Dagens f r o k o s t



Jeg er nok en av de som har det litt vanskelig for å spise frokost, men jeg vil ikke være en
av de. Det er utrolig greit når jeg tar en løpetur på morgenen etter jeg har levert O i 
barnehagen. Da er jeg sulten som en hest når jeg er ferdig og har da en stor appetitt for 
mat. Når jeg løper tidlig om morgenen er det kaffe som er dagens første inntak, 
helst 2 kopper! De dagene jeg ikke løper at jeg ikke vært alt for entusiastisk for frokost.


Jeg prøver å forandre på det, siden frokost er det måltidet som setter kroppen i gang etter 
nattens faste. Jeg prøver å huske på at uansett så er noe bedre enn ingenting. Om jeg så 
tar et eple, eller en neve mandler, så er noe bedre enn ingenting. I det siste har denne
frokosten blitt en liten favoritt. Frokosten tar 2 minutter og lage og 5 min å spise.. 
Fantastisk.. 


Oppskrift til en posjon
150 gram Gresk joghurt med vanlile
45 gram Müsli
1 ss Honning

Du kan selvfølgellig tilsette masse god frukt i steden for honning, men i dag var jeg tom. Jeg liker å tilsette enten blåbær, banan eller jordbær, kommer litt an på hva kjøleskapet inneholder. 



Næringsinnhold
Denne frokosten inneholder

401 Kcal
14,7 gram Fett
52,4 gram Karbohydrat
3,4 gram Kostfiber
12,9 gram Protein

I tillegg inneholder frokosten

Vitamin E
Kalsium
Magnesium
Litt sink, beta-karoten og jern

I følge kostrådene til helsedriektoratet er dette en frokost som inneholder riktig mengde fett, krobohydrat, protein og kostfiber. Dette er en lett frokost som du kan spise med god samvittighet. 




Håper det vil smake

//Bettine//




0 kommentarer:

Legg inn en kommentar