Hurtigmat som smaker...


Jeg er fan av alt som går fort å lage i hverdagen. Jeg har rett og slett ikke tid til å lage middag med en Orion som er sliten og trøtt etter barnehagen. Noen ganger må jeg ty til litt hurtigere mat enn jeg kunne ønske, men favoritten av all hurtigmat skal jeg nå dele med dere. Denne oppskriften tar ca 10 min å lage og smaker utrolig godt. 



Du trenger:
1 pakke med fersk tortellini

Til tomatsausen trenger du: 
1 boks med hakkede tomater, jeg elsker Mutti hermetiske tomater og bruker alltid det. 
Litt rapsolje
1 liten løk
Hvitløk
Litt salt
Sukker
Sitronsaft
Fersk basilikum
Parmesanost

Før jeg setter på vannet til tortellini hakker jeg opp løk og hvitløk og legger det i en stekepanne. Når jeg er klar for å begynne å steke, setter jeg på vannet til tortellini. Stek løken og hvitløken i litt olje og stek til den er blank. Deretter tilsett tomatene, litt salt, litt sukker, sitronsaft og fersk hakket basilikum. Dette står å koker på svak varme til tortellinien er ferdig. 
Når tortellini er ferdig, tilsetter du litt ekstra vergin olivenolje så ikke tortellini henger seg fast i hverandre. Legg Tortellini på en tallerken, topp med tomatsaus og dryss fersk basilikum og parmesanost på toppen. 

Denne tomatsausen er min favoritt og jeg bruker denne både til pasta, pizza og lasagne. 



Håper det smaker og følg meg gjerne på Instagram: sunnholdning


//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar