Høstens beste k y l l i n g g r y t e

Google inneholder ett hav av middagsretter. Skal jeg ha noe nytt og spennende er det her jeg går, ingen tvil om det. Jeg har mine favorittbloggere som jeg søker etter inspirasjon, og jeg som veldig mange andre liker trinesmatblogg.no. Hun lager middager som jeg elsker, middager som er raskt å lage og middager som jeg får inspirasjon av. 
Min favoritt hos Trine er hennes kyllinggryte med poteter og paprika. Denne er rask å lage og smaker helt himmelsk nå i høstværet. 


Oppskrift til 4 personer: 

En pakke med 600g kyllingfilet, delt i terninger
4 poteter, i terninger
2 løk, i terninger
2 røde paprika, i terninger
3 hvitløksfedd, finhakket 
1 chili, finhakket
1 ts paprikapulver
3 ss tomatpure 
1 boks hakkede tomater
3 vårløk, hakket 
5 dl kyllingbuljong
salt og pepper
Creme fraiche og vårløk til servering
Begynn med å del opp poteter, løk, paprika, hvitløk og chili. Fres dette sammen i en stor gryte, bruk litt rapsolje og stek til løken blir blank. Så tilsetter du paprikapulver og tomatpure. Rør dette sammen. Når det er rørt godt inn, tilsett hakkede tomater og 5 dl kyllingbuljong. Grønnsaksbuljokng kan også brukes hvis dette foretrekkes. Nå skal gryten koke til potetene er ferdig, ca 15 min. Tilsett stekt kylling mot slutten av koketiden sammen med vårløk. 

Ha kyllinggryten i en skål og tilsett creme fraiche og vårløk. Du kan evt lage et godt brød og ha ved siden av, men her i huset har vi ingenting ved siden av. 


Næringsinnhold
Per 100 gram inneholder: 

71 Kcal 
16 E% fett
32 E% karbohudrat
49 E% protein
3 E% kostfiber
Er næringsmessig er dette et godt middagsmåltid, med god blanding av protein, karbohydrat og fett. og i tillegg inneholder 100 gram bare 71 Kcal så denne kan du spise med god samvittighet. 


Håper det vil smake
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar